2014. november 1., szombat

Carmen







Október 28-án Az Erkel Színházban megnéztem a Carmen című operát. Utoljára kiskoromban voltam operán, és vegyes érzelmek voltam bennem, hiszen akkor még túl kicsi voltam ahhoz, hogy értékelni tudjam ezt a műfajt. Most is úgy ültem be, hogy meglátjuk mi lesz, ha nagyon nem tetszik akkor eljövök. Viszont egyáltalán nem ez történt! Teljesen lenyűgözött a hely, az előadás, a hangulat. A Carmen tökéletes lehet azoknak, akik érdeklődnek a kultúra iránt, de nem biztosak abban, hogy melyik legyen az első opera, amit megnéznek. 

Az opera egy szerelmi cselekmény köré épül, egy katona és egy cigány lány között. A közöttük levő kapcsolat elég bonyolult, és fordulatokban gazdag. Bebörtönzés, lángoló szerelem, és annak a tűznek a kialvása mind a szemünk elé tárul az Carmen című operában. A történet könnyen emészthető, de annál inkább magával ragadó. Az előadás során belefeledkezel abba, hogy te egy néző vagy, visz magával a cselekmény. 180 percben, és két felvonásban megtudhatjuk hogyan alakul a két fiatal élete. 

A látvány frenetikus volt. A díszletek, az aprólékosság, a jelmezek mind segítettek abba, hogy könnyen bele éljük magunkat a történetbe

Az egyik legfontosabb dolog egy operánál, a hangzás, az ének, az akusztika. Az élő zene hangulatát semmi nem tudja felülmúlni, bármilyen modern 5.1-es hangszórókat fedeznek fel a világban, az élő zenének a magával ragadó varázsa mindenkit elkápráztat. Néha annyira elvarázsolt az ének, ami körül vett, hogy megfeledkeztem arról, hogy hol is vagyok, csak a hangokra tudtam koncentrálni, hogy hogyan jöhet ki valaki torkából ennyire varázslatos és simogató dallam.

Egy plusz dolog, ami segít az ének szövegének megértésében, hogy a színpad fölött, egy nagy kivetítőn folyamatosan kiírják az aktuális ének szövegét magyarul


(A képre kattintva találtok még információkat az előadásról)

Előadások:

Véleményem szerinte ez egy olyan opera, ami maradandó nyomokat hagy maga után, és mindenkinek ajánlom a megnézését!:)

1 megjegyzés:

  1. Én operában dolgozom, a zenekarban vagyok fuvolista. És elképesztő, viszont nagyon nehéz. De, imádom. :) Carment-t is játszodtam már :D

    VálaszTörlés