2014. április 6., vasárnap

Zabpehely reggelire?!


Hazánkban még nem igazán elterjedt a zabkása fogyasztása. Rostban és tápanyagokban gazdag zabpehely segít az emésztésben, a magas rosttartalmának köszönhetően, ezáltal a fogyásunkhoz is hozzá járul. Emellett a magas koleszterin szint csökkentésére és cukorbetegeknek is ajánlják.
A zabkása alapja a zabpehely, amelyet zab szemekből állítanak elő gőzöléssel és hengerek közötti lapítással. Ennek eredményeképpen a gabona szemekben lévő tápanyagok - a B5-vitamin, a magnézium,
a vas és a folsav - nagy része megmarad.

A zabpehely talán legelőnyösebb tulajdonsága magas rost tartalma: 100 gramm zabpehelyben körülbelül 14 gramm rost van.

Különösebb ízzel nem rendelkezik, inkább semlegesnek mondanám. Vízzel vagy tejjel, esetleg a kettő keverékével lehet puhítani. Én tejjel felöntve szoktam betenni pár percre a mikróba, és kész. Hozzá adok gyümölcsöt, és már ehetem is. Gyors, finom, és egészséges.

Én személy szerint banánnal, eperrel vagy áfonyával szeretem a legjobban. A gyümölcs mellé magvakat is hozzá adhatunk (pl. mandula, dió, mogyoró), ha szeretjük a mézet, azzal is meglocsolhatjuk. A fantáziánkra és az ízlésünkre van bízva, hogy mit teszünk hozzá. Ha valaki natúran szereti a legjobban, hát rajta, egye úgy! 
Ha zabkását készítünk ebédre belőle, nyugodtan adhatunk hozzá zöldségeket is.





 Ha bármi kérdésed van, írj nyugodtan!


Anna

11 megjegyzés:

  1. Még én sem próbáltam ki, de kifogom.:)) x
    Bianka
    http://ruhamania.blogspot.hu/

    VálaszTörlés
  2. Újabban a kedvenc nasim, almával és banánnal a kedvencem és mézzel szoktam meglocsolni. Isteni! :)

    VálaszTörlés
  3. Szia Anna! Légyszíves alkotnál egy kisebb véleményt a blogomról?:) http://tukrommond.blogspot.hu/
    A témáról, az elrendezésről, meg úgy mindenről:) Előre is köszönöm!:)

    VálaszTörlés
  4. Szia szerinted hogyan mongyam meg a szüleimnek ,hogy szeretnék videózni?
    Nem merem megkérdezni ,mert nem biztos,megengednék.
    UI:Olyan jók a bejegyzéseid és a videóid!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi!:)
      Szerintem nyugodtan kérdezd meg őket, és mondd el nekik miért szeretnéd ez csinálni, mesélj el nekik mindent róla és meglátod, hogy reagálnak!:)
      Anna

      Törlés
  5. Szia Anna te milyen zabpelyhet eszel mert én is szeretném kiprobálni?!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én a dm-ben vettem, de néha a sparba szoktam!:)

      Törlés
    2. Köszi én mindenképpen kipróbálom. Rohanok a dm-be!!!!

      Törlés